Škoda 105L Limousine

  • sk12006_568f80e8891fd
  • sk12007_568f80e88e7e4
  • sk12102_568f80e893606
  • sk12200_568f80e89a366
  • sk12201_568f80e8a0cf5
  • sk12204_568f80e8a959b
  • sk12208_568f80e8b1e54
  • sk12210_568f80e8b83e2
  • sk12302_568f80e8d2da8
  • sk12402_568f80e8ed38c
  • sk12406_568f80e90be16
  • sk12408_568f80e914ea4
  • sk12410_568f80e91e309
  • sk12801_568f80e93850d
  • sk12802_568f80e93fe24
  • sk12900_568f80e952ed0
  • sk12901_568f80e95daaa
  • sk12906_568f80e98b139
  • sk12907_568f80e99360e
  • sk12908_568f80e99baec
  • sk12909_568f80e9a2464
  • sk12910_568f80e9aeb98
  • sk12911_568f80e9b64b3
  • sk12912_568f80e9c1863
  • sk12913_568f80e9c4f12
  • sk12914_568f80e9cc827
  • sk12915_568f80e9d6c3d
  • sk12916_568f80e9de93d
  • sk12917_568f80e9e375e
  • sk12918_568f80e9ecfb6
  • sk12919_568f80e9f2d79
  • sk12920_568f80ea0be25
  • sk12921_568f80ea146dc
  • sk12922_568f80ea1df36

Na kastli škodovky postavit limuzínu není jednoduché. Hlavní problém je v STK a jsou na to zapotřebí dvě auta.

O jaké krásce je řeč? Je možné, že jste ji na cestě potkali i vy. Je to bílá Škoda 105L. Ústečtí mechanici Jaroslav Valenta a Martin Jinek ji natáhli do podoby limuzíny. Je dlouhá 7,2 m a my jsme pro Vás zjistitili jak ji vlastně natahovali.

 

První myšlenka stvořit ze škodovky limuzínu padla v jednom v ústeckém baru. Bláznivá myšlenka, ale časem dostávala čím dál reálnější obrysy. Nápad byl Favorit či felicie, avšak přátelé se shodli, že by to chtělo něco retro. Konečná padla u staré “stopětky”, a mohlo se natahovat. Přestavba byla zahájena 5. prosince 2007.

Valenta neboli Vali a Jinek aká Jíňa, byli zkušení matadoři v přestavbách starých škodovek, ta tak velice dobře věděli do čeho jdou.

Na úplném začátku byly dva kousky staré stopětky. U prvního vozu se odřízla zadní část za B sloupkem, kvůli funkčnosti předních dveří. U druhé vozu to bylo opačně a musely být zachovány zadní dveře. Navíc u zadní části byla zachována celá podlaha pro snažší napojení prahů. Toto řešení usnadnilo vyrovnání os vznikající limuzíny.

Předek a zadek byl spojen šesticí profilových tyčí, umístěných v przích, pod postranními okny a v místě bočního rámu střechy. Dvojité oplechování středového tunelu pomohlo ke zpevnění také.

 

Po velmi pracném a časově náročném tvarování bočních plechů a střechy došlo na finální vzhled prodloužené části. Původně měly být v konceptu tři páry bočních oken, které měly odpovídat originálům bočních skel v původní 105. Ale jako rozumnější nakonec vyšel nápad uřezat skla na míru a věstavet do kastle.

 

Vnějšek měl být co nejvíce podobný původní stopětce, aby vypadala, jako by vyjela přímo z mladoboleslavské škodovky. Oslnivě bílou doplnily chromované díly. Jako kuriozitka je například na míru vyrobený znak vzpínající se na kapotě, který se inspiroval modelem Popular a Rapid ze třicátých let. Nechybí třeba také diody na sloupcích či koženskou potáhlá střecha.

Motor je také zajímavý. Valenta chtěl původně nasadit koně původního sériového motoru škoda 105, což jeho kolega zamítl. Hlavní důvod byl hmotnost limuzíny. Byl zvolen tedy čtyřválec 1,3 MPi z felicie. Výkon 50kw a 106 N.m sice není nejvyšší, ale na pohodové tempo limuzíny zcela dostačující.

A jak to vypadá v škoda 105 L Limousine? Je zde celkem 6 sedadel. 4 sedadla jsou umístěné vedle sebe kolmo ke směru jízdy a dva sedáky jsou umístěny místo zadní lavice. Celý prostor zvětšují zrcadla s ambientním nasvícením, stropní zrcadla a bodové oscvícení s režimem noční oblohy. Také je zde mahagonový bar a lednice.

 

První výjezd byl v květnu 2008. Při snaze o provozu na věžných silnicích ale bylo potřeba schválení od výzkumného ústavu vozidel a STK. To byl největší problém, ale při čtvrtém pokusu se vše podařilo 🙂 Problémy byly u brzd, reflektorů a zasklení.

No a v závěru…kolik to celé stálo??  Údajně 120 000 kč, z toho 30 000 kč na homologaci. Je možné se kdykoliv svézt, či zapůjčit na svatbu.

 

Foto: skoda-limousine.cz, Facebook Škoda 105 L Limousinesk12006_568f80e8891fd sk12007_568f80e88e7e4 sk12102_568f80e893606 sk12200_568f80e89a366 sk12201_568f80e8a0cf5 sk12204_568f80e8a959b sk12208_568f80e8b1e54 sk12210_568f80e8b83e2 sk12302_568f80e8d2da8 sk12402_568f80e8ed38c sk12406_568f80e90be16 sk12408_568f80e914ea4 sk12410_568f80e91e309 sk12801_568f80e93850d sk12802_568f80e93fe24 sk12900_568f80e952ed0 sk12901_568f80e95daaa sk12906_568f80e98b139 sk12907_568f80e99360e sk12908_568f80e99baec sk12909_568f80e9a2464 sk12910_568f80e9aeb98 sk12911_568f80e9b64b3 sk12912_568f80e9c1863 sk12913_568f80e9c4f12 sk12914_568f80e9cc827 sk12915_568f80e9d6c3d sk12916_568f80e9de93d sk12917_568f80e9e375e sk12918_568f80e9ecfb6 sk12919_568f80e9f2d79 sk12920_568f80ea0be25 sk12921_568f80ea146dc sk12922_568f80ea1df36

Mohlo by se vám líbit...

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Zavřít